Učenje o Allahu sv. 1.

Biblioteka Irfan i Hikmet
Autor: Allame Sejjid Husejn Husejni Tehrani
Prevod: s perzijskog Amar Imamović
Urednik: Amar Imamović
Godina: 2024
Format: B5
Broj stranica: 329
ISBN: 978-9958-867-65-1

Sadržaj

Prvi predgovor
Drugi predgovor
O tome šta je bila namjera Allame Tehranija kod pisanja ove knjige

PRVA I DRUGA STUDIJA: TUMAČENJE AJETA NUR
Tumačenje Allame Tabatabaija ajeta Allah je svjetlo nebesa i zemlje
Tumačenje Allame Tabatabaija dijela ajeta Primjer svjetlosti njegove
Tabatabaijevo tumačenje ajeta A svjetiljka je u staklenici
Tabatabaijevo tumačenje ajeta Koja se pali s blagoslovljenog drveta maslinova i Svjetlost nad svjetlom
Tabatabaijevo tumačenje ajeta Allah upućuje svjetlosti svojoj koga on hoće
Filozofska analiza Allame Tabatabaija o zbilji apsolutne božije volje i toga da “Allah stvara šta je Njemu volja”
Hadiska analiza Allame Tabatabaija kod tumačenja ajeta Nur
Značenje i sadržaj Božijeg velajeta
Vjerovanja muslimanskih skupina da je Allah svjetlost nebesa i Zemlje
Značenje svjetlosti: očigledna po svojoj bīti i druge stvari čini očiglednim
Slučajevi u Kur’anu gdje se svjetlost spominje kao duhovna svjetlost
Hadisi u kojima se svjetlost spominje kao duhovna svjetlost
Prvo što je stvorio Allah je svjetlost
Prvo Božije stvorenje je zbilja muhammedovska
Savršeni čovjek je osoba u kojoj su očitovani svi aspekti ajeta Nur
Dove u kojima se Allahu pripisuje apsolutna svjetlost
Predaje koje govore o stvaranju Imama, mir s njima
Osnova ilovače od koje su stvoreni Imami je svjetlo
Kakvoća izvođenja svjetlosti Imama iz Jedne svjetlosti
Hazreti Fatima Zehra pripada skupini ljudi u ajetu Nur

TREĆA I ČETVRTA STUDIJA: BOG SE MOŽE VIDJETI 
Ajet: Mi ćemo im pružati Naše znake u prostranstvima svemirskim, a i u njima samim
Gospodar se očituje u znacima na horizontu i u dušama, a ljudi sumnjaju u susret s njim
Bog se može spoznati jedino Njime Samim, a ne nečim drugim
Vjerovanje učenjaka u vezi sa dvije skupine predaja o gledanju u Boga
Uzvišeni Šabestarijevi stihovi o nemogućnosti spoznaje Boga nečim što nije On Sam
Pravilo “Stvar nema znanja o drugoj stvari osim po onome što u sebi ima od nje”
Čovjekov kapacitet u njegovoj stvorenosti je beskonačan
Mogućnost potpune spoznaje i zbiljskog susreta Boga za bliske robove Njegove
Susret Poslanika s Bogom u noći Miradža i objava spuštena Poslaniku
Kakvoća Poslanikova susreta Boga u noći Miradža
Ajeti sure En-Nedžm ukazuju na Poslanikov susret s Bogom u noći Miradža
Predaje o Poslanikovom gledanju Boga u noći Miradža
Bejdavijev komentar na ajete o Miradžu
Govor Džibrila: “Ako bi se približio koliko jedna jagodica, bio bih spržen”
Ja s Allahom ima posebne trenutke koje nema ni bliski melek ni poslati vjerovjesnik
Stihovi Hakima Nezamija Gondžavija o Miradžu Allahova Poslanika
Sve drugo osim Boga je zastor, i dok postoji zastor, neće se ostvariti potpuna spoznaja
Mudri stihovi Medžnuna o njegovoj voljenoj Lejli Uzvišeni Bog je veći od toga da svakome ko je tek pristigao otvori put
Stihovi Ibrahima ibn Edhema o ljubavi i ašku prema Bogu
Opis stanja prvaka šehida, as, u osami s Voljenim
Vrhunac irfana imama husejna, as, je pojašnjenje ajeta: On je na najvišem horizontu

PETA DO OSME STUDIJE: BOG JE AŠIK SVEGA I SVE JE AŠIK NJEGA 
Komentar ajeta: O čovječe! Ti se s mnogo truda krećeš ka Bogu, a potom ćeš Ga sresti
Govor Šejha Behaije o “Poslanici o ašku” od Ibn Sine
Ibn Sinina “Poslanica o ašku”: Gospodar i sva kontingentna bića imaju ašk
Dokaz Mulla Sadre o prisustvu aška u svim bićima na najljepši način
Mulla Sadrino odbacivanje Ibn Sinina stava o ljubavi u prostim beživotnim supstancama
Mulla Sadra: Ljubav se ne veže za tijelo i stvari koje se odnose na tjelesnost
Istinsko sjedinjenje je nemoguće između dva tijela, kao što je nemoguća i ljubav između dva tijela 120 U svijetu tjelesa nema stvari za kojom bi duša žudjela
Tadžarrud duše je uzrok njezine vječnosti i iščeznuća u Božijoj Biti
Vapaj Medžnuna kad su mu htjeli pustiti krv zbog skalpela koji je trebao Lejlinu venu dodirnuti
Boga treba po Bogu spoznati, “Sunce je izronilo, dokaz je to njegov”
Zaljubljeni su žrtve onoga koga vole
Govor Imama Alija: “Balega deve ukazuje na devu, a balega magarca na magarca”
Zadovoljavanje nivoom vjere starice donosi štetu, kajanje i žaljenje
Veličanstveni Šebestarijevi stihovi o neophodnosti kretanja ka Bogu
Komentar Mafātīhul-i’džāz na stihove Golšane rāz
Pravilo: Razine očitovanja Boga su neograničene
“Simurg je Bit Jednog Apsolutnog, a planina Kaf je zbilja čovjekova”
Džennet i Džehennem imaju manifestacije u svim božanskim svjetovima
Dokazi postojanja Dženneta i Džehennema u svjetovima nakon ovog
Pet svjetova: lahut, džeberut, melekut, mulk i nasut
Džabolka je svijet imaginalni na istočnoj strani duša, Džabolsa je svijet imaginalni na zapadnoj strani
Džabolka je sastajalište dva mora uluhijata i kontingentnog, a Džabolsa je specificiranje ljudske strukture
Navođenje istoka i zapada u množini i Kur’anu ukazuje na to da svjetovi nisu ograničeni u pojavnom vanjskom svijetu
Dvanaest puta su Bajezida protjerali iz Bistama zbog osude na nevjerstvo
Na Danu okupljanja postat će jasno da je sve osim Boga bilo fatamorgana
Poticanje žudnje za otkrovenje, epifanije i putovanje kroz suptilne svjetove
Da bi se putovalo božanskim svjetovima, potreban je savršeni vodič
Čovjek koji ne ide za samospoznajom najuskraćeniji je čovjek
Put ostvarenja spoznaje Boga je napuštanje samoobožavanja
Na putu ostvarenja spoznaje Allaha ograničiti se na slijeđenje nije pohvalno
Pod “držite se vjere starica” misli se na čisto pokoravanje, a ne na zabranu razmišljanja o spoznaji Boga
Dok se duhovni putnik ne prođe svega neće stići do željenog
Uvjeti i adabi duhovnog putovanja na Božijem putu
Epifanije čine znakovi, djela, svojstva, bit
Nakon fenāa s epifanijom Biti, salik postoji po postojanju Boga
Salik treba da prođe i ostavi iza sebe epifanije iz kategorije osjetila, imaginalije i razuma
Sve dok nešto postoji od salikove egzistencije, epifanija Božije Biti je nemoguća
Između tebe i Boga bilo bi puta da nije tebe kao planine
Epifanija Božije Biti planini i strovaljenje onesviještenog Musaa
Suluk i asketizam je radi stjecanja potencijala za božanska privlačenja
Miradž poslanika, sava, je bio noću
Irfanski šatahijati dešavaju se u stanju zaborava na sebe
Salikovo posmatranje djela i propisa Božijih imena i svojstava kod kod ostvarenja položaja Vahedijata
Spoznaja Boga s Njegovim univerzalnim svojstvima i Njegovom Biti je nemoguća, ali je moguć fenā u Njegovim svojstvima i Biti
Napuštanje tijela i vraćanje u njega božanskih filozofa Sokrata i Platona
Uzvišeni stihovi Šejha Behaje o njegovom susretu s Bogom
Govor hazreti Haddada o načinu ispunjenja potreba i stanju fenāa

DEVETA I DESETA STUDIJA: MOGUĆNOST VIĐENJA BOGA I SUSRETA S NJIM ZA VJERNIKE ČINITELJE DOBRIH DJELA
Tefsir El-Mizan o ajetu: Ko se nada susretu s Bogom
Susret s Bogom moguć je jedino s tevhidom, bez imalo primjese skrivenog i otvorenog širka
Opsežna spoznaja je nužna da bi se otklonio širk
O Ti Koji Sobom upućuješ na Sebe, Ti Koji si daleko sličnosti sa Svojim stvorenjima!
Tebe sam spoznao po Tebi i Ti si me uputio na Sebe
Gazal Forugi Bistāmija o očitovanju Boga u cijelom svijetu
Fragmenti munadžata Tādžuddina ibn Atāullaha Iskenderija
Fragmenti munadžata koji govore o čistom tevhidu
Stihovi Hātifa Isfahanija o manifestacijama Boga u svim stvarima
Kad si bio odsutan, da bi imao potrebu za putokaz koji bi ukazao na Te
Bože, zadovoljstvo Tvoje, čisto od toga da ima nedostatka od Tebe
Šta je našao onaj ko je Tebe izgubio i šta je izgubio onaj ko je Tebe našao?!
Izbrisao si tuđince svjetlostima nebeskih svodova koje obujmljuju
Mišljenje Allame Medžlisija o dovi Arefe i onome što se navodi u njezinom nastavku
Munadžat za koji je poznato da pripada Ibn ʻAtāullahiju je istina, a njegovo pripisivanje Imamu Husejnu je netačno
Arifima velikog položaja uklanjanje zastora sa Lica predstavlja Božije očitovanje Ljepote
Kao rezultat pohvalnih djela, Gospodar uklanja zastor pred očima roba
Lahidžijev komentar hadisa: “Pomoću Mene čuje i pomoću Mene gleda”
Ljubav Boga prema robu ogleda se u epifaniji i uklanjanju zastora, a ljubav roba prema Bogu u privučenosti njegove duše
Svi pripadnici islama se slažu oko hadisa: “Ja sam njegovo uho kojim sluša”
Vjerodostojni izvori hadisa: “Rob se stalno približava Meni” u šiijskim knjigama
Šejh Behaijina analiza hadisa “Moj rob Mi se približava” prema verziji koju bilježi Medžlisi
Medžlisi, ra, navodi najpreciznije značenje predaje “Moj rob Mi se stalno približava”
“Moj rob Mi se stalo približava” u analizi Mirze Rafi‘ā
Analize Muhaqqiqa Tusija i drugih glede predaje “Moj rob Mi se stalo približava” koje navodi Medžlisi
Hadis “Moj rob Mi se stalo približava” u šiijskim izvorima
Hadis “Moj rob Mi se stalo približava” u sunitskim izvorima
Tumačenje hadisa “Moj rob Mi se stalno približava” u govorima velikana irfana
Ibn Fāridovi stihovi o hadisu: “Moj rob Mi se stalno približava”
Navođenje hadisa: “Moj rob Mi se stalno približava” od Sa‘ddudīna Sa‘īda Fargānija
Naučni položaj Sa‘ddudīna Sa‘ida Fargānija
Iskaz “Allah čuje onoga ko Mu čini hvalu” je Božija riječ na jeziku Njegova roba
Značenje “Ja sam njegovo uho i…” otkrivanje je epifanije Božije egzistencije u djelima salika koji voli
Stihovi Magrebija i Hakima Sabzewārija o zbilji fenāa u Božijoj egzistenciji
Značenje riječi Imama Sadika, mir s njim, “dok ga nisam čuo od Boga kako ga On govori”
Brojni šiitski i sunitski lanci prenosilaca riječi Imama Sadika: “Ponavljao sam kur’anski ajet dok ga ne bi čuo od Onoga Koji ga je objavio”

JEDANAESTA I DVANAESTA STUDIJA: BOG JE SVUGDJE, OTVORI OČI I POGLEDAJ! 
Tumačenje ajeta: A ko se nada susretu s Allahom, pa od Allaha određeno vrijeme će doći
Tumačenje ajeta: A ko se nada susretu s Allahom, pa od Allaha određeno vrijeme će doći, u El-Mizanu
Tumačenje prvih ajeta sure Ankebut u vezi s iskušenjima vjernika i nadom u susret s Bogom
Dio ajeta oni koji zlodjela čine odnosi se na mušrike koji vjernike odvraćaju od Božijeg puta
Pojašnjenje Allame Tehranija: susret s Bogom nije ograničen samo na Kijamet, već se pod njim misli na zbiljsko značenje
Značenje susreta s Bogom: stajanje roba u položaju gdje između njega i Gospodara nema zastora
Tabatabijevo pojašnjenje ajeta: Ko želi susret s Bogom treba da se odluči na borbu
Magrebijevi stihovi o neophodnosti borbe i truda radi susreta s Bogom
Ibn Faridovi stihovi o nužnosti borbe radi susreta s Bogom
Kasida Lāmije Ibn Fārida je veliki komentar Božije ljubavi
Kasida Lāmije Ibn Fārida je najpreciznija instrukcija o duhovnom putu
Kasida Lāmije Ibn Fārida govori o krajnjim suptilnostima aška
Saputništvo i ujedinjenost ašika i voljenog u stanju od stanja
Ašici susreta s Bogom ne plaše se nikakva ugriza
Predaja Junusa ibn Zebjana o svojstvima obdarenih razumom
Metod tumačenja glede Božijeg jedinstva i spoznaje u predaji Imama Sadika
Govor Imama: spoznaja Boga se ne ostvaruje široko prihvaćenom metodom
Božiji dokazi su ograničeni na dvanaest Imama
Predaja iz knjige Misbāhuš-šarī‘e: “A oni s jekinom su u velikoj opasnosti”
Komentar Mulla Abdurrezzāqa Gejlānija na predaje iz djela Misbāhuš-šarī‘e
Jedino snaga istinske ljubavi otvara put ka Bogu
Ljubavna igra u krugu zaljubljenika: Prvak šehida Imam Husejn, mir s njim
Predaja Ibn Abbasa sa Kerbele kad se kretao prema Siffinu
Skupina džina traži dozvolu od Prvaka šehida da izađu na bojište i njegov odgovor njima
Susret Abdullaha ibn Abbasa, Abdullaha ibn Omera i Abdullaha ibn Zubejra s Imamom Husejnom
Abdullah ibn Omer savjetuje Imama Husejna da sklopi primirje s neprijateljem i da se prođe rata 310 Susret Ferazdaka s Prvakom šehida, mir s njim, na putu ka Kufi
Stihovi Imama o posvećenosti ka svijetu postojanom i okretanju od prolaznog svijeta
Posvećenost Prvaka šehida kabi ljubavi
Prilozi