Prevod: s perzijskog Amar Imamović
Urednik: Amar Imamović
Godina: 2016
Format: B5
Broj stranica: 368
ISBN: 978-9958-867-37-8
Sadržaj
31. predavanje
Kijamet je svijet svjetlosti, prosvjetljenja i ukazanja (objelodanjenja) zbilja
Tefsir ajeta: A Zemlja će svjetlošću Gospodara svoga zasjati
Predaja Imama Alija u kojem pojašnjava Svijet viši
Stihovi Hafiza koji govore o načinu pojave čovjeka i nebeskog svijeta
Govor filozofa Sabzevarija i Aristotela o bićima Svijeta višega
Ljudska duša u položaju svog savršenstva obuhvata sva bića
Osvjeteljenost Svijeta Kijameta i međusobna obaviještenost duša
Na Ovom svijetu nema čistog života, on je stalno izmiješan sa smrću
Tumačenje ajeta “Njegovo prijestolje je iznad vode bilo”
Arifi imaju uvid kako se svjetlosti tevhida i velajeta spuštaju u svjetovima
32. predavanje
Na Sudnjem danu u prisustvu čiste svjetlosti nevjernici i bestidnici su pod zastorom
Kur'an kaže da nisu slijepe oči već srca
Prljavština grijeha zaklanja svjetlost ljudskog srca
Licemjeri i nevjernici su na Sudnjem danu u tami
Vjernici su na Sudnjem danu u svjetlosti
Svako djelo vjernika je ulazak u svjetlost, a nevjernika ulazak u tamu
Iako je Kijamet svijet svjetlosti ali nevjernici će biti u tami
Stepeni svjetlosti su različiti shodno brojnosti zastora
Govor Imama Husejna na Kerbeli o ljudima Ovoga svijeta
33. predavanje
Stajanje čovjeka pred Gospodarem Uzvišenim
Čovjek se vraća Bogu u cjelini i svim aspektima svoga bića
Odgovor prirodoslovaca koji negiraju proživljenje
Čudesnosti stvaranja čovjeka nisu manja od čudesnosti proživljenja
Čudesnosti stvaranja čovjeka i oživljavanje prirode u proljeće je dokaz proživljenja
Aktualiteti razina potencijala za života čovjekova
Tumačenje ajeta Allah je Istina i On oživljava mrtve
Cijela Kreacija je ispunjenja čudesnostima
Mudžiza nije samo oživljavanje već su sva bića u Kreaciji mudžize
Prigovori materijalista o proživljenju su samo pretpostavke
34 predavanje
Poricanje Proživljenja od strane prirodoslovaca nije na temelju naučnih principa
Kao što Kur'an samo čvrsto znanje smatra vjerodostojnim tako i nauka treba da je utemeljena na čvrstim premisama
Bez unutarnje spremnosti niti argument ni mudžiza ne ostavljaju traga na čovjeka
Iako su velikani među arapima bili pronicljivi ali zbog oholosti nisu prihvatali islam
I pored dokaza Velid ibn Mugejre poriče Allahova Poslanika
Poricatelji negiraju Boga i proživljenje zbog svoje oholosti
Kur'an je najveća mudžiza
Kazivanje o stanovnicima pećine
Kazivanje o stanovnicima pećine prema Tefsiru Qoomi
Kazivanje o stanovnicima pećine
Stanovnici pećine i ashabi natpisa su jedno
Broj stanovnika pećine i njihova imena
Mjesto gdje se nalazila pećina
99 Vrijeme u kojem se desio događaj sa stanovnicima pećine
Da li su stanovnici pećine nakon buđenja ponovno zaspali ili su umrli?
Šta je razlog zbog kojega su stanovnici pećine pobjegli iz grada u pećinu?
U čemu je mudrost da su stanovnici pećine uspavani pa probuđeni?
Bogu nije ništa skriveno i On sve zna prisutnim znanjem
Poricanje proživljenja ne prelazi pretpostavku
Materijalističke škole mišljenja čovjeka s položaja Božijeg namjesnika spuštaju na životinjsku razinu
35 predavanje
Proživljenje je konačno, a oživljavanje mrtvih je posredstvom Božijeg imena Muhji
Lahkoća i teškoća posla je spojivo s ograničenim moćima a nikako sa neograničenom Božijom moći
Oživljavanje mrtvih nije neobičnije od buđenja stanovnika pećine
Oživljavanje mrtvih u slučaju Jeremije i Ibrahima i razlika njihovih pitanja upućenih Bogu
Očitanje Božijeg imena Muhji u biću Ibrahimovom i njegov poziv upućen pticama je bio melekutski
Mudžize vjerovjesnika dolaze iz njihovih duša s Božijom dozvolom
Način očitovanja Božije svjetlosti u čovjeku i drugim bićima
Način očitovanja Božije svjetlosti u drvetu i njegov govor “Ja sam Allah”
Sve stvari su “nema boga osim Allaha”
Zikr Imama Alija u mjesecu Zul-Hidže i kada bi ušao u mezaristan
36 predavanje
Spuštanje kiše života za oživljavanje mrtvih
Kiša života nosi Božije ime Muhji
Oživljavanje mrtvih nije začuđujuća pojava
Zaboravljanje na prvo stvaranje čovjekovo dovodi do poricanja proživljenja
Bog oživljava mrtve rječju “Budi!” i Njegova volja je isto što i pojavno ozbiljenje
Različita mišljenja u vezi s tjelesnim i duhovnim proživljenjem
Argumenti poricatelja tjelesnog proživljenja i odgovor njima
Ibn Sina ne uspijeva racionalnim dokazima potvrditi tjelesno proživljenje
Govor Ibn Sine i stihovi Sabzevarija o duhovnom proživljenju
Govor Sabzevarija o mjestu proživljenja tijela kod tjelesnog proživljenja
Stajalište Farabija o tijelima nakon smrti i prigovori Mulla Sadre na to
37 predavanje
Stvar je stvar po njenoj formi a ne po materiji
Prikaz prigovora “pojedenog” i “onoga koji jede” i odgovor Mulla Sadre
Odgovor Sabzevarija na prigovora “pojedenog” i “onoga koji jede”
Forma je ta a ne materija koja stvarima daje upojedinačenje i opredmećenje
Pojašnjenje toga da je razlikovanje među stvarima po njihovoj formi
Primjeri koji pojašnjavaju odgovor na prigovor “pojedenog” i “onoga koji jede”
Stvari su u Svijetu egzistencije stalno postojeća
Prošle i buduće stvari postoje u posudi svoga vremena, a na Sudnjem danu sva ljudska djela su prisutna
Duša čovjeka oslobođene od materije je sa svim svojim djelima
Prigovor “pojedenog” i “onoga koji jede” se temelji na pretpostavci da je materija primarna
38 predavanje
Pobijanje primjedbi upućenih na tjelesno proživljenje
Govor Mulla Sadre o različitim vjerovanjima o proživljenju
Govor Mulla Sadre o različitim vjerovanjima o proživljenju
Stajalište teologa po pitanju tjelesnog proživljenje
Stajalište Fahru Razija o tjelesnom proživljenju
Razlozi poricanja proživljenja i budućeg svijeta
Istina je da je proživljenje tjelesno a ne proživljenje materije iz prirode
Odgovori teologa na prigovor “akil we makul” nisu prihvatljivi
Teološko rješenje tjelesnog proživljenja na temelju “osnovnih čestica”
Odgovor teolozima na njihovo rješenje problema
Govor o “osnovnim česticama” je samo neutemeljena pretpostavka
Nepotpunost odgovora teologa koji se pozivaju na stvaranja sličnih tjelesa
Govor Sabzevarija o slabosti teoloških dokaza
39 predavanje
Pobijanje primjedbe na tjelesno proživljenje i pojašnjenje ispravnog mišljenja
Prigovor da ograničena planeta Zemlja ne može primiti proživljena neograničena tjelesa i odgovor Mulla Sadre
I Ovaj svijet i Ahiret su cjeloviti i potpuni svjetovi
Bavljenje racionalnim pitanjima bez dovoljnog uvida u racionalne znanosti je opasno
Prikaz Proživljenja materijalnog tijela po mišljenju Allame Teheranija kroz sedam uvoda
Sva bića iz prirode imaju svoju vanjštinu i unutrašnjost
U prirodi bića vidimo po njihovom vanjskom obliku, ali na Ahiretu po njihovom batinu
Na Ahiretu ljudska unutrašnjost se očituje u svom istinskom obliku
Proživljenje je u produžetku Ovog svijeta a ne paralelno s njim
Bog je stalno i svugdje sa svim stvarima
Prikaz Kreacije u obliku kupe
Čovjekova duša obdarena razumom je uzvišenija od materije i vremena
Pojašnjenje Svijeta hašra (Svijet sakupljanja i sažimanja)
Pojašnjenje Svijeta našra (Svijet razmotavanja i proživljenja)
Zaključak svih sedam uvoda
40 predavanje
Tjelesno i materijalno proživljenje, Svijet predočavanja i okupljanje svih stvorenja
Prisustvo čovjeka pred Bogom s rasprostranjenim tijelom od rođenja do smrti i u položaju bekā obuhvata sve svjetove
Svijet predočavanja i prisustvo čovjeka pred Bogom
Sedam uvoda pored toga što dokazuje tjelesno proživljenje dokazuje i materijalno elementarno proživljenje
Kur'anski ajeti koji govore o povratku svih bića
Govor Mulla Sadre o proživljenju svih bića, a za čovjeka je to proživljenje cjeline od duše i tijela
Sva bića prema svojom instinktu teže Bogu
Uzdizanje Ruha i meleka ka Bogu traje pedeset hiljada godina
Period spuštanja zapovjedi s nebesa i njeno vraćanje Bogu traje hiljadu godina
Autorovo pitanje upućeno Allame Tabatabaiju o načinu i vremenu spuštanja meleka
Proživljenje šejtana, džina i nevjernika
Proživljenje životinja
Proživljenje biljaka
Proživljenje anorganskih tvari
Povratak osjetilnog oblika u imaginalni i povratak imaginalnog oblika u umni
Stihovi Magribija o nužnosti povratka ka Bogu
41 Predavanje
Otvaranje knjige djela i njena kakvoća
Kakvoća prispijevanja djela bliskim robovima, onima desne i onima lijeve strane
Način kako svijet stvoreni bilježi djela a Bog ima uvida u skrivene srčane namjere koje ni meleci ne znaju
Na Sudnjem danu se djelo nikako ne može poreći
Na Sudnjem danu djela će u potpunosti biti vraćena njihovom počinitelju i nikakva se izmjena u knjizi djela ne može učiniti
U Ploči čuvanoj (Levhi mahfuz) je istinski zapis djela i iz nje će biti urađeni prijepisi knjige djela svakom čovjeku
Posljedice čovjekovih djela se do Sudnjega dana zapisuju u njegovoj knjizi djela
Ploča čuvana, Majka knjiga i Imam Jasni
42. predavanje
Knjiga ljudskih djela i njeno primanje po desnoj i lijevoj strani
O suštini knjige djela, Jasnom Vodiči i Jasnoj Knjizi
Značenje primanja knjige djela po desnoj i lijevoj strani
Na Sudnjem danu vjernici imaju svjetlo
Oblik lica džehennemskih predvodnika i njegovih sljedbenika
Oblik lica džehennemskih predvodnika i njegovih sljedbenika
Zbilja Jasnog Vodiča i Jasne Knjige
43. predavanje
Imam Jasni i Knjiga postojanja i prijepis knjige djela
Allh ima velajet a ne imamet
Pozivanje ka Imamu nije isto što i pozivanje ka Knjizi
Iskreni robovi nemaju knjigu djela
Neka stanja iskrenih robova u stanju fenāa
Bliski i iskreni robovi su opijeni Božijom Biti
Stanja siromaštva i fenāa bliskih i iskrenih robova
Nesretnici kojima neće biti data knjiga djela
Slučajevi kada se brišu sva djela
Rezultat poricanja Božijih znamenja je brisanje svih djela
Rezultati djela su neodvojivi od duše i knjiga djela se samo djelo
44 predavanje
Svjedoci na Sudnjem danu i njihova svojstva
Svjedočenje podrazumijeva prisutnost svjedok kod počinjenja djela
Svjedoci djela imaju uvida u čovjekove namjere
Postupanje po onome što se zna donosi prosvjetljenje srca
Predvodnici neistine nemaju snagu da svjedoče
Istinski vjernici imaju uvida u ljudska djela
Srce evlije je stalno budno
Svjedočenje Allahova Poslanika i vjernika je Božije svjedočenje
Kazivanje Hadž Abduzehra Gar‘āvi Nedžefija
45 predavanje
Od uvjeta svjedočenja na Sudnjem danu je uvid u čovjekove namjere
Tumačenje ajeta “Na Dan kada Mi proživimo iz svakog naroda po jednog svjedoka”
Opća obraćanja u Kur'anu koja za namjeru imaju pojedinca
Dova hazreti Ibrahima za svoje potomke
Dova hazreti Ibrahima za islam svojih potomaka
Allahov Poslanik je svjedok poslanicima, a poslanici su svjedoci ljudima