Sadržaj

  • Prigovori na stavove antropomorfista i tradicionalista u komentaru ajeta Nur
  • Moguća tumačenja značenja “Allah je svjetlo nebesa i Zemlje”
  • Svjetlost je očigledna po sebi i čini da drugi budu očigledni
  • Boga treba spoznati po Njemu a ne po Njegovim manifestacijama
  • Boga treba spoznati po Njemu
  • Filozofsko pravilo: Jedna stvar ne spoznaje drugu osim putem onoga što se nalazi u njoj od te druge stvari
  • Pomirenje između hadisa koji potvrđuju i negiraju gledanje u Boga
  • Put dosezanja zaljubljenika Ljubljenom je uklanjanje svijeta mnoštva
  • Bog se može vidjeti očima srca
  • Različita učenja u vezi s Božijom Bīti i djelima Svevišnjeg Gospodara
  • Tumačenje hadisa koji govore o gledanju u Boga
  • Filozofsko pravilo: Jedna stvar ne spoznaje drugu osim putem onoga što se nalazi u njoj od te druge stvari
  • Pomirenje između hadisa koji potvrđuju i negiraju gledanje u Boga
  • Kur’anski ajeti o svijetu gdje nema zastora između čovjeka i Boga
  • Divni stihovi Kejs ibn Maluvveh ‘Āmerija o Medžnunu i Lejli
  • Put dosezanja zaljubljenika Ljubljenom je uklanjanje svijeta mnoštva
  • Svevišnji Gospodar je svjetlost i On je očigledan
  • Različita učenja u vezi s Božijom Bīti i djelima Svevišnjeg Gospodara
  • Griješe i antropomorfisti i pristalice čiste transedencije Boga
  • Značenje i tumačenje Božijih imena Ehad i Vahid
  • Analiza dvije škole mišljenja: ešarije i mutezelije
  • Govor o čovjekovom slobodnom izboru u djelovanju
  • Govor o filozofskom i irfanskom metodu
  • Ajeti i predaje koji upućuju na mogućnost susreta s Bogom
  • Ljudsko biće ima dva izvora spoznaje
  • Kur’anski ajeti koji ukazuju na susret s Bogom
  • Predaje u kojima se spominje izraz “gledanje”
  • Pojašnjenje predaje: “ Nisam vidio ni jednu stvar (ništa), a da nisam vidio Allaha prije nje, s njom i poslije nje.”
  • Razine čovjekovog uzdizanja prema Bogu
  • Sva bića u postojećem svijetu Božiji su znaci
  • Čovjek može ostvari čast susreta s Bogom
  • Čovjek može ostvari čast susreta s Bogom
  • Dva aspekta posmatranja bića: kao sredstvo da se vidi drugo ili po njima samima
  • Stvari koja se u Kur’anu tretiraju kao znak
  • Slijepe su oči koje ne vide Boga
  • Tumačenje ajeta: “Pokazivat ćemo im Mi Znake Naše u obzorjima, i u njima samima…”
  • Spoznaja Boga podrazumijeva zanemarivanje svega drugog osim Boga
  • Znanje o uzroku putem posljedice je znanje o uzroku, ali iz jednog, a ne iz svih aspekata
  • Šejh Behaja: Krajnja razina putovanja istinskih učenjaka je stizanje do Božijih imena i svojstava
  • Četiri razine spoznaje prema Hadže Nasiruddinu Tusiju
  • Ibn Sina: Svevišnji Gospodar veći od toga da bi bio poput šerijata za svakog ko želi da Mu pristupi
  • Šejh Šehabuddin Suhravardi: Sveti predjeli mjesta su gdje neznalice uopće ne mogu zakoračiti
  • Posmatranje Božijih znakova na obzorjima i u nama samima
  • Rasprava o uzvišenosti položaja i čudesnosti ljudske duše
  • Ajeti koji govore o prednosti čovjeka u odnosu na ostala stvorenja
  • načina argumentacije o višem položaju čovjeka u odnosu na meleke
  • Zašto je Allah naredio melecima da učine sedždu Ademu?!
  • Govori velikana filozofije o veličini duše
  • Hadis: Ne obuhvata me Moja zemlja, niti Moje nebo, već Me obuhvata srce Moga roba koji vjeruje u Mene
  • Od bića ovog svijeta jedino čovjek spoznaje Boga u svim aspektima
  • Spoznaj sebe da bi spoznao Boga
  • Govor u vezi hadisa: Ko spozna sebe spoznao je svoga Gospodara
  • Duša i tijelo dva aspekta koja ukazuju na Božije jedinstvo
  • Hadisi u djelu “Gureru ve dureru” o spoznaji duše
  • Spoznaja duše znači da je Uzvišeni Bog spojen s čovjekovom biti
  • Put spoznaje  Boga je put spoznaje duše a koji se ostvaruje čišćenjem duše
  • Jačina Božijeg očitovanja zastor je za ljude koji teže mnoštvu
  • Mi ni jednog trenutka nismo izvan Božije vlasti da bi osjetili nepostojanje
  • Priča o ribi koja dok je u moru traži vodu
  • Bog je zbog jačine Svoga očitovanja skriven
  • Primjeri pravila “spoznaj stvari po njihovim suprotnostima”
  • Kada se ukloni pogled s mnoštva ukaže se unutarnji aspekt stvari
  • Rasprava o svojstvima Džemala i Dželala
  • Pojašnjenje Božijih svojstava Džemala i Dželala
  • Zašto između čovjeka i Boga postoji zastor?
  • Zastor između stvorenja i Boga je njihova ograničenost
  • Rastojanje između čovjeka i Gospodara je zastor njegove osobnosti i postojanja
  • Pojašnjenje potvrdnih i odričnih Božijih svojstava
  • Odgovor Allame Teheranija Mulla Sadri po pitanju potvrdnih i odričnih svojstava
  • Govor Mulla Hadi Sabzevarija o tome da je dželal negacija negacije
  • Govor Mulla Hadi Sabzevarija o tome da je dželal negacija negacije
  • Odgovor Allame Teheranija na stajalište Mulla Hadi Sabzevarija
  • Gospodar je Lijep (Džamil) i Njegova Ljepota je istovjetna Njegovoj Uzvišenosti (Dželalu)