Učenje o proživljenju 2

Biblioteka islamski nauk
Autor: Allame Sejjid Husejn Husejni Tehrani
Prevod: s perzijskog Amar Imamović
Urednik: Amar Imamović
Godina: 2012
Format: B5
Broj stranica: 306
ISBN: 978-9958-867-16-6

16. predavanje
Božija obaveza je uvjetovana znanjem i sposobnošću mukellifa
Predaje koje ukazuju na uspostavljanje obaveze i kažnjavanja u slučaju kada čovjek snosi odgovornost što nije naučio ili pitao
Ajeti o neophodnosti postojanja sposobnosti kod uspostavljanje Božije obaveze
Značenje bespomoćnih u Kur'anu
Dvije skupine bespomoćnih
Obaveznost iseljavanja u “Kuću islama”
Izuzeće bespomoćnih u slučaju da nisu sposobni naći put izbavljenja
Definicija bespomoćnih u predajama
Vječna kazna pripada onima koji su poricali
Skupina onih koji iščekuju Allahovu odredbu
Berzah je upotpunjenje Ovog svijeta

17. predavanje
Sva bića Kreacije su potčinjena Svijetu Melekuta
Duša je tjelesnog porijekla, a duhovnog opstojanja, ali to ne potvrđuje “počelnost materije”
Usavršavajuće kretanje materijalnih bića ka nematerijalnim bićima
Materijalne pojave sa svim svojim materijalnim uzrocima potčinjeni su melekutskim moćima i oni njima upravljaju
Različite skupine meleka koji upravljaju poslovima Ovoga svijeta
Istraživanje o Platonovim idejama i kur'anske sintagme “koji uređuju poslove”
Predaje o bićima višega svijeta koji utiču na niži svijet
Dova Imama Sedžada o prizivanju blagoslova na meleke višeg svijeta
Uticaj bića višeg svijeta na niži svijet u dovama
Govor Imama Alija o zbilji bića višega svijeta
Redžebska dova o utjecaju univerzalnih Božijih imena na Kreaciju
Meleci kao posrednicu kod upravljanja poslovima
Meleci su posrednici, ali djelo i svojstvo pripada samo Allahu, dž.š.
Uzroci stiskanja kabura
Očuvanost tijela Šejh Saduka nakon hiljadu godina

18. predavanje
Duše umrlih se ne nalaze u kesicama zelenih ptica i duše vjernika su u ljudskom obličju
Duše umrlih se spuštaju u Ovaj svijet da bi posjetile svoju porodicu, a spuštanje u obliku ptice je u metaforičkom značenju
Način posjećivanja kabura
Otjelovljenje loših djela u Berzahu u obliku šejtana
Otjelovljenje dobrih djela vjernika u Berzahu
Imam Ali u iščekivanju šehadeta

19. predavanje
Hazreti Ademov Džennet i berzahski Džennet su ovosvjetski Dženneti
Otjelovljenje ljudskih svojstava u kaburi i koristi dobrih djela
Govor Allahova Poslanika o tome da čovjeka neće ništa spasiti osim dobro djelo
Duše nevjernika su u Berehutu

20. predavanje
Znakovi Kijameta i čovjekovo prisustvo na njemu
Predaja od Selmana o predznacima Sudnjeg dana

21. predavanje
Predznaci Kijameta u predajama i kur'anskim ajetima
Kazivanje o Zulkarnejnu
Brojne mogućnosti o tome ko je bio Zulkarnejn
Snoviđenje hazreti Danijela o Zulkarnejnu
Rasprava o tome ko su bili Jedžudž i Medžudž
Mjesto izgradnje brane kao zaštite od Jedžudža i Medžudža

22. predavanje
Puhanje u Rog i nastupanje Kijameta
Značenje Roga i puhanja u Rog
Opis skrivenih svjetova je poput pojašnjenja inteligibilija preko osjetilnih stvari
Kur'an na drugom mjestu za puhanje u Rog kaže poziv Pozivatelja
Razlog zašto za puhanje u Rog nije korišten izraz “smrt”
Način puhanja u Rog meleka Israfila i umiranje i oživljavanje
Uzimanje duše svim stvorenjima i jedino će sveta Bît Božija ostati

23. predavanje
Stanje fenaa kod prvog puhanja i umiranja sviju i stanje bekaa kod drugog puhanja i oživljavanja sviju
“Oni na Zemlji” u ajetu odnosi se na ljude u Berzahu, a “oni na nebesima” na stanovnike Svijeta Melekuta
Strašan krik je za ljude na Ovom svijetu, a puhanje u Rog za stanovnike Berzaha
Ljudi koji su izuzeti u ajetu o puhanju u Rog i stradanju sviju
Izuzeti u ajetu o puhanju u Rog i stradanju sviju su muhles, iskreni robovi

24. predavanje
Ljudi koji su izuzeti od umiranja u ajetu o puhanju u Rog
Iskreni robovi Božiji su Lice Božije
Posebni Božiji darovi za iskrene robove
Hadis kudsi: “Robe Moj, budi Mi pokoran, učinit ću te poput Sebe.”
Stepeni i stanja iskrenih robova
Oporuka Imama Alija nakon što je zadobio smrtonosan udarac mača

25. predavanje
Bliski i iskreni robovi su Božije Lice i ozbiljenje Božijih lijepih imena
Ljudi na Zidinama obujmljuju sve svjetove
Položah hazreti Ibrahima i Božija imena, umiranje i oživljavanje poslanika Jeremije
Velika je razlika između hazreti Ibrahimova i hazreti Jeremijinog pitanja u vezi s oživljavanjem mrtvih
Oživljavanje ptica od strane hazreti Ibrahima

26. predavanje
Značenje Lica Božijeg među stvorenjima
O zbilji Lica Božijeg
Lice Božije je sa svim stvorenjima Kreacije
Ako čovjek svojom voljom i borbom ne pređe put do Boga, njega će na silu odvesti
Ajeti koji govore o okončanju i nestajanju Ovog svijeta i vraćanja čovjeka Bogu
Način proputovanja Božijih prijatelja kroz postaje i tjesnace nakon smrti
Relacije i okupljanje ljudi na Sudnjem danu su na temelju zbilje
Ovosvjetska prijateljstva se temelje na iluzornim stvarima, a na Sudnjem danu će se pretvoriti u neprijateljstva

27. predavanje
Kada nastupi Sudnji dan bića će biti poput fatamorgane
To što su bića poput fatamorgane je manifestacija aspekta njihove ovisnosti o Gospodaru
Nema razlike između Božijih imena i svojstava na Ovom svijetu i Ahiretu
Na Kijametu će se očitovati zbilja tevhida
Očitanje tevhida na Kijametu
Razlog očitovanja svjetlosti tevhida na Kijametu
Na Sudnjem danu jedino je očitovana svjetlost tevhida

28. predavanje
Sve osim Lica Božijeg je nestajuće i propada u svakom trenutku
Lice stvoreno kod bića je stalno propadajuće, a Lice Božije kod bića je stalno postojeće
Predaje koje govore o nestajanju lica stvorenog, a opstojanju Lica Božijeg
Odgovor na prigovor o nestajanju vremena između dva puhanja u Rog
Oni koji preko Lica Božijeg gledaju na stvorenja doći će do tevhida
Lice stvoreno se temelji na iluziji, a Lice Božije na pogledu zbilje
Dvovrsno posmatranje je razlog što bića ne vidimo nestajućim u Bîti Božijoj
Ako čovjek izliječi svoju dušu, vidjet će aspekat Lica Božijeg u stvorenjima još na Ovom svijetu
Osim ljudi tevhida svi ostali u svojim poslovima Bogu pripisuju sudruga
Propadanje bića je iz aspekta njihovog lica stvorenog, a ne Lica Božijeg
Kijamet je mjesto spoznaje Božijeg jedinsta, a nije mjesto osnove tevhida
Kur'an cijelu Kreaciju vidi kao Božije znakove, a to znači Lice Božije

29. predavanje
Razlog zbog kojeg se ne vidi Istina na Ovom svijetu je zastor iluzija
Predaje koje govore o mogućnosti otklanjanja zastora iluzije i posmatranja Lica Božijeg
Predaja poznata kao “hadis sa zlatnim lancem prenosilaca”
Božija svjetlost i Lice Božije na Sudnjem danu će da bude očitovano svima
Mušrici će na Kijametu reći da si obožavali Boga, a ustvari obožavali su lice stvoreno, a ne Lice Božije
Proživljenje je susret i posmatranje Uzvišenog Boga
Zdravo srce je ono u kojem osim Allah nije ništa drugo prisutno
Oni koji su nastanili u srce drugo pored Boga doživjet će kaznu
Na Sudnjem danu zastranjenja poricatelja će da se očituju
Ajeti sure Ibrahim o očitovanju djela mušrika na Sudnjem danu

30. predavanje
Kada je vrijeme i gdje je mjesto Sudnjega dana?
Između Ovog svijeta i Kijameta je zastor “oblika”
Kur'an i predaje kažu da je Kijamet blizu
Ljudi će na Sudnjem danu Kijametu Ovaj svijet i Berzah vidjeti blizim Kijametu
Grješnici su u Vatri, ali je ne osjećaju
Džennetske blagodati su skrivene u dušama, a Gospodar će ih u Džennetu učiniti očiglednim