Biblioteka Irfan i Hikmet
Autor: Allame Sejjid Husejn Husejni Tehrani
Prevod: s perzijskog Amar Imamović
Urednik: Amar Imamović
Godina: 2024
Format: B5
Broj stranica: 329
ISBN: 978-9958-867-65-1
Prevod: s perzijskog Amar Imamović
Urednik: Amar Imamović
Godina: 2024
Format: B5
Broj stranica: 329
ISBN: 978-9958-867-65-1
Sadržaj Prvi predgovor Drugi predgovor O tome šta je bila namjera Allame Tehranija kod pisanja ove knjige PRVA I DRUGA STUDIJA: TUMAČENJE AJETA NUR Tumačenje Allame Tabatabaija ajeta Allah je svjetlo nebesa i zemlje Tumačenje Allame Tabatabaija dijela ajeta Primjer svjetlosti njegove Tabatabaijevo tumačenje ajeta A svjetiljka je u staklenici Tabatabaijevo tumačenje ajeta Koja se pali s blagoslovljenog drveta maslinova i Svjetlost nad svjetlom Tabatabaijevo tumačenje ajeta Allah upućuje svjetlosti svojoj koga on hoće Filozofska analiza Allame Tabatabaija o zbilji apsolutne božije volje i toga da “Allah stvara šta je Njemu volja” Hadiska analiza Allame Tabatabaija kod tumačenja ajeta Nur Značenje i sadržaj Božijeg velajeta Vjerovanja muslimanskih skupina da je Allah svjetlost nebesa i Zemlje Značenje svjetlosti: očigledna po svojoj bīti i druge stvari čini očiglednim Slučajevi u Kur’anu gdje se svjetlost spominje kao duhovna svjetlost Hadisi u kojima se svjetlost spominje kao duhovna svjetlost Prvo što je stvorio Allah je svjetlost Prvo Božije stvorenje je zbilja muhammedovska Savršeni čovjek je osoba u kojoj su očitovani svi aspekti ajeta Nur Dove u kojima se Allahu pripisuje apsolutna svjetlost Predaje koje govore o stvaranju Imama, mir s njima Osnova ilovače od koje su stvoreni Imami je svjetlo Kakvoća izvođenja svjetlosti Imama iz Jedne svjetlosti Hazreti Fatima Zehra pripada skupini ljudi u ajetu Nur TREĆA I ČETVRTA STUDIJA: BOG SE MOŽE VIDJETI Ajet: Mi ćemo im pružati Naše znake u prostranstvima svemirskim, a i u njima samim Gospodar se očituje u znacima na horizontu i u dušama, a ljudi sumnjaju u susret s njim Bog se može spoznati jedino Njime Samim, a ne nečim drugim Vjerovanje učenjaka u vezi sa dvije skupine predaja o gledanju u Boga Uzvišeni Šabestarijevi stihovi o nemogućnosti spoznaje Boga nečim što nije On Sam Pravilo “Stvar nema znanja o drugoj stvari osim po onome što u sebi ima od nje” Čovjekov kapacitet u njegovoj stvorenosti je beskonačan Mogućnost potpune spoznaje i zbiljskog susreta Boga za bliske robove Njegove Susret Poslanika s Bogom u noći Miradža i objava spuštena Poslaniku Kakvoća Poslanikova susreta Boga u noći Miradža Ajeti sure En-Nedžm ukazuju na Poslanikov susret s Bogom u noći Miradža Predaje o Poslanikovom gledanju Boga u noći Miradža Bejdavijev komentar na ajete o Miradžu Govor Džibrila: “Ako bi se približio koliko jedna jagodica, bio bih spržen” Ja s Allahom ima posebne trenutke koje nema ni bliski melek ni poslati vjerovjesnik Stihovi Hakima Nezamija Gondžavija o Miradžu Allahova Poslanika Sve drugo osim Boga je zastor, i dok postoji zastor, neće se ostvariti potpuna spoznaja Mudri stihovi Medžnuna o njegovoj voljenoj Lejli Uzvišeni Bog je veći od toga da svakome ko je tek pristigao otvori put Stihovi Ibrahima ibn Edhema o ljubavi i ašku prema Bogu Opis stanja prvaka šehida, as, u osami s Voljenim Vrhunac irfana imama husejna, as, je pojašnjenje ajeta: On je na najvišem horizontu PETA DO OSME STUDIJE: BOG JE AŠIK SVEGA I SVE JE AŠIK NJEGA Komentar ajeta: O čovječe! Ti se s mnogo truda krećeš ka Bogu, a potom ćeš Ga sresti Govor Šejha Behaije o “Poslanici o ašku” od Ibn Sine Ibn Sinina “Poslanica o ašku”: Gospodar i sva kontingentna bića imaju ašk Dokaz Mulla Sadre o prisustvu aška u svim bićima na najljepši način Mulla Sadrino odbacivanje Ibn Sinina stava o ljubavi u prostim beživotnim supstancama Mulla Sadra: Ljubav se ne veže za tijelo i stvari koje se odnose na tjelesnost Istinsko sjedinjenje je nemoguće između dva tijela, kao što je nemoguća i ljubav između dva tijela 120 U svijetu tjelesa nema stvari za kojom bi duša žudjela Tadžarrud duše je uzrok njezine vječnosti i iščeznuća u Božijoj Biti Vapaj Medžnuna kad su mu htjeli pustiti krv zbog skalpela koji je trebao Lejlinu venu dodirnuti Boga treba po Bogu spoznati, “Sunce je izronilo, dokaz je to njegov” Zaljubljeni su žrtve onoga koga vole Govor Imama Alija: “Balega deve ukazuje na devu, a balega magarca na magarca” Zadovoljavanje nivoom vjere starice donosi štetu, kajanje i žaljenje Veličanstveni Šebestarijevi stihovi o neophodnosti kretanja ka Bogu Komentar Mafātīhul-i’džāz na stihove Golšane rāz Pravilo: Razine očitovanja Boga su neograničene “Simurg je Bit Jednog Apsolutnog, a planina Kaf je zbilja čovjekova” Džennet i Džehennem imaju manifestacije u svim božanskim svjetovima Dokazi postojanja Dženneta i Džehennema u svjetovima nakon ovog Pet svjetova: lahut, džeberut, melekut, mulk i nasut Džabolka je svijet imaginalni na istočnoj strani duša, Džabolsa je svijet imaginalni na zapadnoj strani Džabolka je sastajalište dva mora uluhijata i kontingentnog, a Džabolsa je specificiranje ljudske strukture Navođenje istoka i zapada u množini i Kur’anu ukazuje na to da svjetovi nisu ograničeni u pojavnom vanjskom svijetu Dvanaest puta su Bajezida protjerali iz Bistama zbog osude na nevjerstvo Na Danu okupljanja postat će jasno da je sve osim Boga bilo fatamorgana Poticanje žudnje za otkrovenje, epifanije i putovanje kroz suptilne svjetove Da bi se putovalo božanskim svjetovima, potreban je savršeni vodič Čovjek koji ne ide za samospoznajom najuskraćeniji je čovjek Put ostvarenja spoznaje Boga je napuštanje samoobožavanja Na putu ostvarenja spoznaje Allaha ograničiti se na slijeđenje nije pohvalno Pod “držite se vjere starica” misli se na čisto pokoravanje, a ne na zabranu razmišljanja o spoznaji Boga Dok se duhovni putnik ne prođe svega neće stići do željenog Uvjeti i adabi duhovnog putovanja na Božijem putu Epifanije čine znakovi, djela, svojstva, bit Nakon fenāa s epifanijom Biti, salik postoji po postojanju Boga Salik treba da prođe i ostavi iza sebe epifanije iz kategorije osjetila, imaginalije i razuma Sve dok nešto postoji od salikove egzistencije, epifanija Božije Biti je nemoguća Između tebe i Boga bilo bi puta da nije tebe kao planine Epifanija Božije Biti planini i strovaljenje onesviještenog Musaa Suluk i asketizam je radi stjecanja potencijala za božanska privlačenja Miradž poslanika, sava, je bio noću Irfanski šatahijati dešavaju se u stanju zaborava na sebe Salikovo posmatranje djela i propisa Božijih imena i svojstava kod kod ostvarenja položaja Vahedijata Spoznaja Boga s Njegovim univerzalnim svojstvima i Njegovom Biti je nemoguća, ali je moguć fenā u Njegovim svojstvima i Biti Napuštanje tijela i vraćanje u njega božanskih filozofa Sokrata i Platona Uzvišeni stihovi Šejha Behaje o njegovom susretu s Bogom Govor hazreti Haddada o načinu ispunjenja potreba i stanju fenāa DEVETA I DESETA STUDIJA: MOGUĆNOST VIĐENJA BOGA I SUSRETA S NJIM ZA VJERNIKE ČINITELJE DOBRIH DJELA Tefsir El-Mizan o ajetu: Ko se nada susretu s Bogom Susret s Bogom moguć je jedino s tevhidom, bez imalo primjese skrivenog i otvorenog širka Opsežna spoznaja je nužna da bi se otklonio širk O Ti Koji Sobom upućuješ na Sebe, Ti Koji si daleko sličnosti sa Svojim stvorenjima! Tebe sam spoznao po Tebi i Ti si me uputio na Sebe Gazal Forugi Bistāmija o očitovanju Boga u cijelom svijetu Fragmenti munadžata Tādžuddina ibn Atāullaha Iskenderija Fragmenti munadžata koji govore o čistom tevhidu Stihovi Hātifa Isfahanija o manifestacijama Boga u svim stvarima Kad si bio odsutan, da bi imao potrebu za putokaz koji bi ukazao na Te Bože, zadovoljstvo Tvoje, čisto od toga da ima nedostatka od Tebe Šta je našao onaj ko je Tebe izgubio i šta je izgubio onaj ko je Tebe našao?! Izbrisao si tuđince svjetlostima nebeskih svodova koje obujmljuju Mišljenje Allame Medžlisija o dovi Arefe i onome što se navodi u njezinom nastavku Munadžat za koji je poznato da pripada Ibn ʻAtāullahiju je istina, a njegovo pripisivanje Imamu Husejnu je netačno Arifima velikog položaja uklanjanje zastora sa Lica predstavlja Božije očitovanje Ljepote Kao rezultat pohvalnih djela, Gospodar uklanja zastor pred očima roba Lahidžijev komentar hadisa: “Pomoću Mene čuje i pomoću Mene gleda” Ljubav Boga prema robu ogleda se u epifaniji i uklanjanju zastora, a ljubav roba prema Bogu u privučenosti njegove duše Svi pripadnici islama se slažu oko hadisa: “Ja sam njegovo uho kojim sluša” Vjerodostojni izvori hadisa: “Rob se stalno približava Meni” u šiijskim knjigama Šejh Behaijina analiza hadisa “Moj rob Mi se približava” prema verziji koju bilježi Medžlisi Medžlisi, ra, navodi najpreciznije značenje predaje “Moj rob Mi se stalno približava” “Moj rob Mi se stalo približava” u analizi Mirze Rafi‘ā Analize Muhaqqiqa Tusija i drugih glede predaje “Moj rob Mi se stalo približava” koje navodi Medžlisi Hadis “Moj rob Mi se stalo približava” u šiijskim izvorima Hadis “Moj rob Mi se stalo približava” u sunitskim izvorima Tumačenje hadisa “Moj rob Mi se stalno približava” u govorima velikana irfana Ibn Fāridovi stihovi o hadisu: “Moj rob Mi se stalno približava” Navođenje hadisa: “Moj rob Mi se stalno približava” od Sa‘ddudīna Sa‘īda Fargānija Naučni položaj Sa‘ddudīna Sa‘ida Fargānija Iskaz “Allah čuje onoga ko Mu čini hvalu” je Božija riječ na jeziku Njegova roba Značenje “Ja sam njegovo uho i…” otkrivanje je epifanije Božije egzistencije u djelima salika koji voli Stihovi Magrebija i Hakima Sabzewārija o zbilji fenāa u Božijoj egzistenciji Značenje riječi Imama Sadika, mir s njim, “dok ga nisam čuo od Boga kako ga On govori” Brojni šiitski i sunitski lanci prenosilaca riječi Imama Sadika: “Ponavljao sam kur’anski ajet dok ga ne bi čuo od Onoga Koji ga je objavio” JEDANAESTA I DVANAESTA STUDIJA: BOG JE SVUGDJE, OTVORI OČI I POGLEDAJ! Tumačenje ajeta: A ko se nada susretu s Allahom, pa od Allaha određeno vrijeme će doći Tumačenje ajeta: A ko se nada susretu s Allahom, pa od Allaha određeno vrijeme će doći, u El-Mizanu Tumačenje prvih ajeta sure Ankebut u vezi s iskušenjima vjernika i nadom u susret s Bogom Dio ajeta oni koji zlodjela čine odnosi se na mušrike koji vjernike odvraćaju od Božijeg puta Pojašnjenje Allame Tehranija: susret s Bogom nije ograničen samo na Kijamet, već se pod njim misli na zbiljsko značenje Značenje susreta s Bogom: stajanje roba u položaju gdje između njega i Gospodara nema zastora Tabatabijevo pojašnjenje ajeta: Ko želi susret s Bogom treba da se odluči na borbu Magrebijevi stihovi o neophodnosti borbe i truda radi susreta s Bogom Ibn Faridovi stihovi o nužnosti borbe radi susreta s Bogom Kasida Lāmije Ibn Fārida je veliki komentar Božije ljubavi Kasida Lāmije Ibn Fārida je najpreciznija instrukcija o duhovnom putu Kasida Lāmije Ibn Fārida govori o krajnjim suptilnostima aška Saputništvo i ujedinjenost ašika i voljenog u stanju od stanja Ašici susreta s Bogom ne plaše se nikakva ugriza Predaja Junusa ibn Zebjana o svojstvima obdarenih razumom Metod tumačenja glede Božijeg jedinstva i spoznaje u predaji Imama Sadika Govor Imama: spoznaja Boga se ne ostvaruje široko prihvaćenom metodom Božiji dokazi su ograničeni na dvanaest Imama Predaja iz knjige Misbāhuš-šarī‘e: “A oni s jekinom su u velikoj opasnosti” Komentar Mulla Abdurrezzāqa Gejlānija na predaje iz djela Misbāhuš-šarī‘e Jedino snaga istinske ljubavi otvara put ka Bogu Ljubavna igra u krugu zaljubljenika: Prvak šehida Imam Husejn, mir s njim Predaja Ibn Abbasa sa Kerbele kad se kretao prema Siffinu Skupina džina traži dozvolu od Prvaka šehida da izađu na bojište i njegov odgovor njima Susret Abdullaha ibn Abbasa, Abdullaha ibn Omera i Abdullaha ibn Zubejra s Imamom Husejnom Abdullah ibn Omer savjetuje Imama Husejna da sklopi primirje s neprijateljem i da se prođe rata 310 Susret Ferazdaka s Prvakom šehida, mir s njim, na putu ka Kufi Stihovi Imama o posvećenosti ka svijetu postojanom i okretanju od prolaznog svijeta Posvećenost Prvaka šehida kabi ljubavi Prilozi