Dijelom zbog nesnalaženja uleme u novonastalim okolnostima, dijelom zbog nesvijesti o globalnim kretanjima, dijelom i zbog nezainteresiranosti i samoživosti najodgovornijih, a dijelom, ne smije se zaboraviti, zbog ideološkog slaganja i podržavanja novih kretanja od strane pojedinaca i nosilaca najodgovornijih funkcija, nastao je vakuum u kojem su sve brojnije neotradicionalističke skupine našle svoj prostor za djelovanje…
Zbunjena bh. muslimanska i bošnjačka intelektualna i akademska javnost još uvijek odlaže otvoren i javan razgovor o tome da li predstavlja “novi tradicionalizam” problem ili ne; je li to “novi islam” ili pak samo način djelovanja i prakticiranja oglašavajući se samo formalnim, blijedim i nesadržajnim saopćenjima o jednom zvaničnom mezhebu i jednom važećem akaidu za bh. muslimane, te je tako uzrokovala još veću zbunjenost među prakticirajućim muslimanima u džema’atima kod kojih je sve primjetnije miješanje izvanjskih karakteristika različitih mezhebskih distinktivnih karakteristika, što je i naivno u usporedbi sa masovnom upitanošću o ispravnosti vlastite dosadašnje (tradicionalne) prakse, te sve više prevladavajućom svijesti usklađenom sa neotradicionalističkom ideologijom.
[tags]